Gatubarn.nu - En resa till soptippen i Nicaragua och tillbaka!

2013-02-26

Gatubarn.nu kallar till årsmöte

Den 15/3 är det dags för årsmöte i föreningen. Skriv upp det i kalendern på en gång! Vi kommer att hålla hus i lokalen vid Gamla Teleborgsvägen (Krebo) i Växjö. Mötet kommer att hållas mellan 15.00 och 18.00, men förmodligen längre än så. Alla är välkomna, medlemmar som blivande medlemmar som icke medlemmar, press och media och Hans Majestät Konungen likaså om han vill. Kanske går vi ut och tar en välförtjänt öl tillsammans efter mötet.

På allmän begäran kommer förmodligen årsmötet (om tekniken tillåter) att streamas ut live via bambuser eller liknande. Vi kommer att bjuda på någon typ av tilltugg och dryck (förhoppningsvis sponsrar Pågen med Gifflar och Red Bull med trolldryck) men käka gärna innan du kommer så att inte energin går ur kroppen!

Vad som kommer att göras på årsmötet är bland annat:

• Utse en ny styrelse
  • Förslag om att skriva om stadgarna
  • Fastslå Gatubarn.nu´s nya och uppdaterade mål, vision, syfte och verksamhet
  • Fastslå arbetsfördelning
  • Fastslå ett par konkreta mål (långsiktiga och kortsiktiga)

Vill du komma? Anmäl dig till patrik@gatubarn.nu asap så vi vet hur mycket snask vi behöver! Har du något som du vill ta upp på årsmötet så mailar du även det till patrik@gatubarn.nu så snart som möjligt. Som du ser är det ett par riktigt intressanta punkter som kommer att tas upp. Vilket innebär en stor förändring för föreningen i sig. Detta är helt naturligt då själva förarbetet-fasen är klar. Idag har vi en tydlig bild av vad vi ska göra, vi har hittat vår position och samarbetsorganisationer och vi börjar bli ett team av härliga människor som tror på samma sak!

Vill du bli en del av teamet som krigar för soptippens barn i Nicaragua? Hör av dig! Det spelar ingen roll vart du bor eller vad du har för erfarenhet. Alla är vi duktiga på något. I Gatubarn.nu använder vi alla våra egna speciella skills för att hjälpa knattarna!

Det om det! Vi ses den 15 mars.

Kommentar:
2013-05-17 @ 15:32:33
#1: Christer Tornell

Hej Patrik! Har det gått ut något protokoll från årsmötet ännu? Har du planer för ny resa till Nicaragua? Själv var jag i Salta, Argentina under 7 veckor (nov-dec) i fjol för att upp arbetet där.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?